0

آشنایی با برندهای داهوا، هایک ویژن و هایلوک

برند داهوا

برند داهوا یکی از محبوب ترین برند های سیستم عای نظارت تصویری در کشور است. برند داهوا متعلق به کشور چین بوده و آغاز فعالیت اصلی آن در زمینه سیستم های نظارت تصویری به 2001 باز میگردد. کیفیت مطلوب محصولات در کنار قیمت مناسب آن ها از عوامل اصلی فروش بالای تولیدات این برند در کشورمات است. تنوع بالای محصولات برند داهوا جهت کاربردهای مختلف و همچنین عرضه محصولات با قیمت های متفاوت متناظر با اقشار با درآمدهای مختلف از دیگر عوامل محبوبیت این برند محسوب می شود.

تکنولوژی محصولات برند داهوا به دو دسته “CVI” و “IP” تقسیم می شود و در ادامه نمونه هایی از محصولات این برند آورده شده است.

جالب بدونید شرکت داهوا 1600 هزار کارمند دارد و 180 کشور جهان از محصولات داهوا استفاده می کنند. بزرگترین سهام داراش هم Fu Liquan و همسرش Chen Ailing هستند.

تکنولوژی HDCVI داهوا

دوربین

بوات مدا DH-HAC-B1A21P

در مدل های متداول دوربین های مداربسته برند داهوا عدد دوم مگاپیکسل دوربین را نشان می دهد.

بولت-مدل-DH
بولت-مدل-DH-HAC

بولت HFWI400TH-I8 از محصولات جدید برند داهوا بوده که جهت جایگزینی مدل های HFWI400BP و HFWI400DP به بازار عرضه شده است.

دام-مدل-DH-HAC
دام مدل DH-HAS-HDW

دام مدل HDWI200EMP-A یکی از محبوب ترین مدل های دام CVI داهوا است از جمله ویژگی های مطلوب آن می توان به قیمت مناسب، کیس مقاوم، دید در شب قوی و قابلیت ضبط صدا اشاره نمود. در برند داهوا در صورتی که در انتهای مدل دوربین عبارت “A” وجود داشته باشد دوربین مذکور دارای میکروفون داخلی است.

دام مدل DH-HAC-T2A4IP

دوربین های با تکنولوژی CVI داهوا که در ابتدای مدل آن های T و B قرار دارد به ترتیب دام و بولت کوپر (سری اقتصادی) بوده که ضمن حفظ کیفیت مناسب دارای قیمتی مقرون به صرفه تر نسبت به سایر مدل ها هستند.

بولت مدل DH-HAC-HDW1400EMP-A

در برند داهوا وجود عبارت “VF” در انتهای مدل دوربین نشان دهنده وری فوکال بودن لنز آن است. شکل بالا بولت وری فوکال و شکل بالا دام وری فوکال CVI داهوا را نشان می دهد. از این مدل ها جهت ضبط تصاویر نقاط خاصی از یک محیط استفاده می شود.

بولت مدل DH-HAC-HF-W2231EP

بولت HFW2231EP یکی از مدل های سری 2231 (دوربین های با تکنولوژی دید در شب رنگی داهوا) است. در برند داهوا وجود عبارت 

“Z” در انتهای مدل دوربین نشان دهنده لنز موتورایز آن است. شکل زیر یکی از مدل های موتورایز سری استارلایت را نشان می دهد.

از کاربردهای اصلی دوربین مدل HDWI200LP نصب در محیط های کوچک از جمله کابین آسانسور است.

اسپید-دام-DH-SD492251

دستگاه

دستگاه DH-XVR1A04-08

شکل بالا دستگاه های سری N کوپر داهوا را نشان می دهد. از جمله ویژگی های اصلی دستگاه های این سری می توان به قیمت مقرون به صرفه، کیفیت نمایش 1080N، کیس کوچک، عدم پشتیبانی از اسپید دام و سیستم خندگی ضعیف اشاره نمود.

دستگاه DH-XVR1B04

نسخه بهبود یافته دستگاه های سری N کوپر، سری P آن است. دستگاه های سری P قابلیت ضبط تصاویر به صورت Full HD را دارند.

از جمله مزیت های دستگاه های سری 4 داهوا نسبت به دستگاه های سری N کوپر می توان به کیس بزرگتر، فن خنک کنندگی قوی تر و پشتیبانی از دوربین های مدل اسپید دام اشاره نمود.

دستگاه DH-XVR

آن چه دستگاه های سری 5 داهوا را نسبت به سایر دستگاه ها متمایز می نماید رزولیشن پخش و ضبط تصاویر است. بسیاری از دستگاه های سری 5 دارای قابلیت فشرده سازی h265+ می باشند.

دستگاه DH-XVR5104

در مدل های دستگاه در برند داهوا عدد نخست سری دستگاه، عدد دوم تعداد هارددیسک قابل پشتیبانی توسط دستگاه و دو رقم بعدی تعداد کانال دستگاه را نشان می دهد. همچنین وجود پسوند “x” در مدل دستگاه بیان کننده قابلیت فشرده سازی h265+ توسط دستگاه مذکور است.

تکنولوژی IP داهوا

دوربین

بولت های تحت شبکه داهوا که ابتدای مدل آن ها B1 و B2 می باشد سری EZ-IP نام دارند. این سری مانند دوربین های سری کوپر در تکنولوژی CVI دارای قیمت مقرون به صرفه تر نسبت به سایر مدل ها هستند لازم به ذکر است کیس بولت های سری EZ-IP پلاستیک فشرده بوده و نام Dahua بر روی آن ها درج نشده است.

بولت مدل dh-ipc-hfw1230sp
بولت-مدل-ez-IPC

بولت HFW4431TP-S از محصولات جدید برند داهوا بوده که جهت جایگزینی مدل های HFW4431BP و HFW4431DP به بازار عرضه شده است.

دام مدل EZ-UPC-T1B20P

دام های تحت شبکه داهوا که ابتدای مدل آن ها T1 است دام های سری EZ-IP می باشند.

دام مدل DH-IPC

یکی از کاربردهای دام مدل HDBW12310EP استفاده در محیط هایی است که مستعد تغییر زاویه دید چشمی دوربین توسط عوامل خرابکاری می باشد. در این مدل دام ها که دام های بالب دار نیز نامیده می شوند امکان تغییر سمت چشمی پس از نصب وجود ندارد. به دوربین هایی که دارای حباب ضد ضربه هستند اصطلاحا دام های با ویژگی IK10 یا وندال گفته می شود. در مدل دام های دارای این ویژگی عبارت HDBW جایگزین HDW می باشد که بیان گر دام بالب دار است.

دام مدل DH-IPC-HDW4431

مشابه ترین دام تحت شبکه به مدل HD1400EMP-A در CVI داهوا، دام مدل HDW4431EM-ASE می باشد که به همین دلیل این مدل یکی از پرفروش ترین دام های تحت شبکه داهوا در بازار است.

@Hidden0612

شکل 11-38 مدل HFW2431TP-ZS را نشان می دهد که پرکاربردترین بولت موتورایز تحت شبکه داهوا است.

عدم امکان نصب مستقیم میکروفون خارجی با حساسیت بالا به اکثر دستگاه های NVR داهوا از نقاط ضعف این دستگاه ها محسوب می شود. جهت رفع این مشکل می توان با نصب برخی از دوربین های تحت شبکه داهوا از جمله HDBW2431RP-ZAS (که دارای امکان اتصال به میکروفن خارجی هستند) صدای محیط را با حساسیت بالا دریافت کرده و آن را برای NVR ارسال نمود.

اسپید دام مدل DH-SD49225T
اسپید دام مدل DH-SD59230U

شکل های (41-43)-11 اسپید دام های تحت شبکه داهوا را نشان می دهد. تفاوت اصلی اسپید دام ها در میزان رزولوشن و زوم اپتیکال آن ها است. در مدل اسپید دام های برند داهوا دو رقم نخست سری اسپید دام، رقم سوم مگاپیکسل و دو رقم آخرم یزان زوم اپیتکال آن را نشان می دهد.

دستگاه

دستگاه dhi-nvr2104-08

دستگاه های NVR داهوا که در انتهای مدل آن ها عبارت P قرار دارد دستگاه های سری POE می باشند. نصب این دستگاه ها در محیط هایی که فاصله دوربین و دستگاه زیاد نباشد به انجام نصب پروژه سهولت می بخشد.

دستگاه dh-nvr42
دستگاه dh-nvr608

قابلیت اتصال 8 عدد هارددیسک به دستگاه های مدل NVR608-32/64-4KS2 مزیتی بزرگ جهت ذخیره حجم بالایی از اطلاعات توسط دستگاه است.

برند هایک ویژن

hikvisionبرند

برند هایک ویژن پرفروش ترین برند سیستم های نظارت تصویری در جهان با داشتن سهمی حدود 16 درصد از کل بازار جهان است. این برند که رقیب اصلی برند داهوا در بازار کشورمان نیز محسوب می شود به دلیل کیفیت بالای محصولات سهم بسیاری از بازار کشور را در اختیار دارد.

در بسیاری از پروژه های بزرگ دولتی از جمله ساختمان های بزرگ دولتی (شهرداری ها، بانک ها، متروها و…) از محصولات این برند استفاده شده است.

تکنولوژی محصولات برند هایک ویژن به دو دسته TVI و IP تقسیم می شود. در ادامه نمونه هایی از محصولات این برند به صورت مختصر آورده شده است.

تکنولوژی HDTVI هایک ویژن

دوربین

بولت مدل ds-2ce16dot

در تکنولوژی توربو برند هایک ویژن در مدل های بولت عدد 16 و در مدل های دام عدد 56 مشاهده می شود. همچنین وجود حروف D,F و H به ترتیب بیان کننده رزولوشن 2 و 3 و 5 مگاپیکسل است. علاوه بر آن میزان مسافت دید در شب دوربین از پسوند انتهایی (IRE, IR1, IT3 و…) در مدل آن قابل تشخیص است.

دام مدل ds-2ce56h1t
بولت موتورایز

شبکه

دستگاه ki

در مدل دستگاه های برند هایک ویژن دو عدد نخست سری دستگاه، دو عدد بعدی تعداد کانال و عبارت پس از آن رزولیشن قابل پشتیبانی دستگاه را نشان می دهد. همچنین آخرین عدد در مدل دستگاه تعداد هارددیسک قابل پشتیبانی آن را نشان می دهد.

دستگاه ds-7216huhi-k2

تکنولوژی IP هایک ویژن

دوربین

بولت مدل ds-2cd1053g0-i

در تکنولوژی IP برند هایک ویژن در مدل های بولت اعداد 10 تا 20 و در مدل های دام اعداد 11،21، 13 مشاهده می شود. همچنین مگاپیکسل دوربین از عدد یکی مانده به آخر در مدل قابل تشخیص است.

دام مدل ds-2cd1323gg0e
دوربین کیوب مدل ds-2cd2323go

دستگاه

دستگاه ds-7608ni

در مدل دستگاه های NVR هایک ویژت آخرین عبارت (Q1,K2,E4 و…) علاوه بر تعداد هارددیسک قابل اتصال بیانگر پهنای باند دستگاه مذکور نیز می باشد.

برند هایلوک

hilook

شرکت بزرگ هایک ویژن پس از عرضه موفق محصولات با برند هایک ویژن اقدام به تولید و عرضه محصولات سری اقتصادی خود تحت عنوان برند هایلوک نمود. از ویژگی های اصلی محصولات برند هایلوک می توان به کیفیت بالا و قیمت قابل رقابت اشاره نمود.

تکنولوژی محصولات برند هایلوک نیز مشابه برند هایک ویژن به دو دسته TVI و IP تقسیم می شود. در ادامه نمونه هایی از محصولات این برند به صورت مختصر آورده شده است.

تکنولوژی HDTVI هایلوک

دوربین

در مدل های برند هایلوک حرف B نماد بولت و حرف T نماد دام است. همچنین عدد دوم موجود در مدل دوربین های هایلوک نشان دهنده مگاپیکسل آن است.

در مدل های بولت برند هایلوک وجود دو عدد 1 و 2 در ابتدای مدل به ترتیب بیانگر کیس متوسط و کیس بزرگ بودن دوربین مذکور است.

دوربین مداربسته هایلوک

در برند هایلوک حروف M و P در انتهای مدل به ترتیب بیان کننده کیس فلزی و پلاستیکی دوربین مذکور است. مدل هایی که هیچ یک از این حروف ذکر نشود جنس بدنه دوربین ترکیبی از فلز و پلاستیک خواهد بود.

دام وری فوکال

دستگاه

دستگاه dvr-21

تکنولوژی IP هایلوک

دوربین

بولت مدل ipc-b120h
دام موتورایز مدل ipc=t620

دستگاه

دستگاه nvr-102

در مدل های NVR برند هایلوک عدد نخست تعداد هارد قابل اتصال به دستگاه را نشان می دهد و دو رقم پس از آن نیز بیان گر تعداد کانال دستگاه است.

دستگاه nvr 108

در برند هایلوک در صورتی که nvr نوع poe باشد در انتهای مدل آن پیش از حرف p تعداد پورت poe دستگاه مشخص می شود.

دستگاه nvr-216mh
5/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *