0

آشنایی با انواع پرینتر ها

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

معیار دسته بندی انواع پرینتر ها

پرینترها بر اساس نوع طراحی و کاربری که برای آن سفارش و ساخته می شوند انواع گوناگونی دارد، علاوه بر انواع آن ها دارای ابعاد مختلفی از چندسانتی متر تا چندین متر می باشند. 

پرینتر ها از نظر کارکرد مکانیکی و الکتریکی شباهت بسیاری به دستگاه های فکس و دستگاه های کپی دارند و در اکثر موارد تعمیرکاران پرینترها، آن دستگاه ها را نیز تعمیر می کند. دستگاه های پرینتر اغلب به دو بخش ادارای و خانگی تقسیم بندی می شوند.

دستگاه های خانگی اکثرا دارای جای کاغذ با گنجایش کم هستند و هزینه مواد مصرفی ها نسبتا بالا می باشد و برای پرینتر به تعداد کم مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند.

در نقطه مقابل پرینتر هایی قرار دارند که با نام های ادارای و یا سنعتی نامیده می شوند و برای تیراژ بالا طراحی گردیده اند و به نسبت قیمت از مدل های خانگی گرانتر هستند، ولی صرفه اقتصادی بسیاری در تیراژ بالای پرینتر برای سازمان ها، شرکت و دیگر بهره برداران دارند. توجه داشته باشید پرینترهایی که از آن ها با نام خانگی یا اداری و صنعتی نام میبریم را در هر محیطی می توان مورد استفاده قرار داد. فرق عمده آن ها در طول عمر مفید و قطعات و بهره گیری از مواد مصرفی همانند جوهر و یا پودر تونر و … می باشد. 

انواع پرینترها

پرینترهای لیزری

لیزرها شکل خاصی از نور هستند. نور لیزر در طبیعت وجود ندارد.

تنها فن آوری و تکنولوژی بشر می توانند نور لیزر به وجود آورند. در بسیاری از اختراعات مفید از لیزر استفاده شده و می شود. 

پرینتر لیزری کانن

در برخی امور نیز لیزر مفید فایده قرار می گیرد و عملا می تواند نقش یک چاپگر را ایفا کند مانند حک مشخصات بر روی چوب و یا فلزات، اما نیاز به ابزارهای خاص و آموزش های ویژه در این نوع از پرینت های صنعتی و هزینه خاص این دستگاه ها، علت استفاده های ویژه در صنعت از آن بوده است.

پرینتر جوهر افشان

معروف ترین و پرفروش ترین پرینتر موجود در بازار است که مدل های متنوعی را در بر می گیرد. 

همانگونه که از نامش پیداست با جوهرها کار می کنند. مدل تک رنگ جوهر افشان مناسب کارهای اداری و خانگی که تنها از رنگ مشکی بهره می گیرد و کاربرد اصلی آن چاپ متن بوده است اکنون کمتر از آن ها در بازار به فروش می رسد.

پرینتر جوهر افشان

یکی از دلایل فروش پایین این پرینترها اطلاع نداشتن کاربران از وجود این پرینترهای تک رنگ می باشد، زیرا که اکثرا کاربران پرینترها، نام پرینتر جوهر افشان را تنها با مدل رنگی آن می شناسند و حتی از وجود چنین محصولی بی اطلاع هستند، تا زمانیکه حجم بالا و تقاضای چنین محصولاتی، به بازار نرسد، نمی توان انتظار فروش این محصولات را در بازار داشت.

دلیل دیگر عدم عرضه این محصول توسط فروشندگان پرینترها می باشد، آنها برای حفظ بازار مواد مصرفی سعی در عدم عرضه چنین محصولاتی می کنند.

1-قرمز

2-آبی

3-زرد

4-مشکی

یعنی کارتریج رنگی یک کارتریج و رنگ مشکی یک کارتریج جدا به حساب خواهیم آورد. به یاد داشته باشید رنگ مشکی در صورتی که وجود نداشت مصرف جوهر بسیار بالا بود و برای تولید آن باید از سه رنگ اصلی استفاده می شد و در آن صورت تانک های جوهر به سرعت خالی می شد و خود باعث تاخیر زمانی در چاپ و همچنین افزایش بسیار زیاد هزینه ها می گردید.

توجه: رنگ سیاه حاوی همه رنگ ها در طیف قابل رویت می باشد.

یه پیشنهاد می تونید این مقاله پایین رو هم بخونید

پرینتر جوهر افشان 3 رنگ برای مصارف خانگی

پرینتر جوهر افشان 3 رنگ برای مصارف تجاری و عکاسی ها

این پرینترها دارای کارتریج های (مخازن جوهر) با حجم بالاتر برای طول عمر بالاتر و تیراژ بالاتر را هستند و در زمان کار بسیار مهم است که جوهر تمام نشود زیرا مشکلاتی به همراه دارد که به آنها خواهیم پراخت و در ادامه به هزینه های مالی که از اهمیت بسیار برخوردار است نیز اشاره خواهیم کرد.

پرینتر جوهر افشان 3 رنگ با کارتریج بزرگ

برخی از پرینترها دارای هدهای بزرگتر می باشند که باعث زودتر خالی شدن کارتریج می گردد، برای رفع مشکل تمام شدن جوهر بطور معمول سه راهکار وجود دارد:

استفاده از کارتریج بزرگتر

استفاده از چند کارتریج

استفاده مخازن جوهر جانبی

«استفاده از مخازن جوهر جانبی را در ادامه بطور مفصل توضیح خواهیم داد»

پرینترهای جوهرافشان بیش از سه رنگ اصلی

این پرینترها اغلب داراری وضوح و کیفیت بالاتری نسبت به بافی پرینترهای جوهر افشان هستند (این یک قانون کلی نیست، بسیاری از پرینترها سه رنگ هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند). در مواردی نیز پرینترها بصورت سفارشی برای مراکز و یا امور خاصی تولید و عرضه می شوند.

به عنوان نمونه می توان به پرینتر ساخت اچ پی اشاره نمود که عملا یک پرینتر شش رنگ می باشد.

پرینتر جوهرافشان رنگی با مخزن جانبی

در چاپ بنرها و آتلیه عکاسی ها بسیار کاربرد دارد و همچنین می تواند در ادارات بسیار به کار گرفته شود.

پرینتر جوهرافشان با مخزن جانبی، جوهر درون مخازن را توسط شلنگ های نازک به کارتریج انتقال داده و باعث می شوند که جوهر کارتریج پایان نیابد و دستگاه پرینتر بدون وقفه به کار خود ادامه دهد.

لازم به ذکر است مخازن جانبی را براحتی می توان شارژ مجدد نمود و دغدغه تمامی جوهر و از آن معمتر هزینه شارژ را به حداقل ممکن کاهش داد.

شارژ جوهر نیاز به وقفه در کار دستگاه پرینتر ندارد، یعنی حتی در زمان کار پرینتر نیز می توان آن را شارژ نمود که این مورد برای افرادی که تمامی جوهر وحشت دارند، بسیار مهم است بخصوص افرادی که کیفیت رنگ مورد استفاده برایشان اهمیت بسیار دارد.

با یکبار شارژ تیراژ بالایی را می توان پرینت گرفت و نگرانی و استرس تمامی جوهر تقریبا فراموش می شود، پس اگر نیاز به پرینت های پی در پی و یا در تیراژ بالا دارید، گرینه پرینترهای جوهر افشان با مخازن جانبی را می توان مد نظر داشت، بخصوص در مورد هزینه های جوهر که بسیار مناسب تر از سایر پرینترها می باشد.

مدل های پرینتر جوهر افشان از دو نوع هد بستگی به طراحی آن بهره می برند.

هارد مناسب دوربین مداربسته

هارد مناسب دوربین مداربسته چیست؟

در این مقاله به معرفی انواع هارد ها پرداخته ایم و در آخر به این سوال که کدام هارد را انتخاب و استفاده کنیم؟

امتیاز به این post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *