0

متعلقات کاربردی در پروژه های دوربین مداربسته

فیش نری

کاربرد فیش نری اتصال به فیش مادگی برق دوربین مداربسته جهت تامین توان الکتریکی آن از طریق آداپتور مرکزی است.

فیش مادگی

فیش مادگی

کاربرد فیش مادگی اتصال به فیش های نری از جمله فیش نری خروجی صدا در برخی مدل های میکروفون باکسی و گلفی است.

بی ان سی

bnc

پر استفاده ترین فیش جهت اتصال دوربین ها و دستگاه فیش بی ان سی است. از جمله فیش های bnc متعارف می توان به انواع پیچی، پرسی و لحیمی اشاره نمود.

سوکت RJ45

سوکت RJ45

از این سوکت جهت اتصالات کابل شبکه به دوربین های تحت شبکه، سوییچ و دستگاه NVR استفاده می شود.

فیش av

فیش av

خروجی برخی از میکروفون ها فیش av است. عموما از این فیش جهت اتصال به کابل حامل صوت استفاده می شود. لازم به ذکر است در برخی دستگاه های ضبط کننده خروجی تصویر توسط فیش av به نمایشگر متصل می شود.

برل بی ان سی

اتصال مستقیم (سر به سر) دو کابل کواکسیال بریده شده به یکدیگر به درستی انجام نشده و گاها موجب ایجاد نویز در فواصل طولانی تر می گردد. از این رو جهت اتصال دو کابل کواکسیال بریده شده ابتدا در انتهای هر یک از کابل ها فیش بی ان سی متصل شده و سپس دو فیش بی ان سی مذکور توسط یک برل بی ان سی به یکدیگر متصل می گردد.

سه راهی بی ان سی

از این فیش جهت اتصال یک دوربین مداربسته به دو دستگاه ضبط کننده استفاده می شود.

تبدیل بی ان سی به فیش av

تبدیل بی ان سی به فیش av

برخی اوقات بنا به نیاز در پروژه لازم است یک نوع فیش را به نوع دیگری تبدیل نمود. به عنوان مثال میکروفون هایی که خروجی شان بی ان سی است جهت اتصال به دوربین های آی پی (با قابلیت اتصال به میکروفون) که دارای ورودی صدا با فیش مادگی av هستند ابتدا توسط این فیش خروجی شان به نری av تبدیل شده و سپس به دوربین مذکور متصل می شوند.

تبدیل vga به hdmi

تبدیل vga به hdmi

این نوع تبدیل مختلفی در پروژه می تواند مورد استفاده قرار گرد. به عنوان مثال جهت اتصال دستگاهی با صرفا خروجی Rhdmi به نمایشگری که ورودی hdmi ندارد از این تبدیل استفاده می شود.

تبدیل hdmi به vga

تبدیل hdmi به vga

این تبدیل نیز کاربردهای مختلفی دارد. به عنوان مثال زمانی که پورت خروجی hdmi دستگاه خراب شود و نمایشگر پورت ورودی vga نداشته باشد از این نوع تبدیل استفاده می شود. لازم است پیش از استفاده از تبدیل hdmi به vga، افت کیفیت تصویر حاصل از کاربرد این تبدیل به کارفرما اطلاع داده شود.

کابل افزایش طول usb

کابل افزایش طول usb

افزایش دهنده طول کابل usb دارای کاربردهای مختلفی است. به عنوان مثال برای استفاده از موس دستگاه زمانی که موس با دستگاه فاصله زیادی دارد از اکستندر usb استفاده می شود. اکستندرهای usb برای متراژهای بالاتر به صورت تحت شبکه هستند که در این مورد حد فاصل میان دو سری تبدیل کابل شبکه قرار می گیرد.

کابل افزایش طول hdmi تحت شبکه

زمانی که فاصله دستگاه تا نمایشگر زیاد است با استفاده از این زوج تبدیل، حد فاصل بین خروجی hdmi دستگاه و ورودی hdmi نمایشگر، انتقال اطلاعات توسط کابل شبکه صورت می گیرد.

سوییچ kvm

سوییچ kvm

زمانی که لازم است یک موس، کیبرد و … برای دو یا چند دستگاه استفاده گردد از سوییچ kvm استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این سوییچ اتصال یک دستگاه به چندین نمایشگر در مکان های مختلفی در محیط پروژه است.

رادیو وایرلس

در پروژه هایی که فاصله برخی از دوربین ها از محل اصلی بسیار زیاد باشد امکان کابل کشی نبوده و لازم است انتقال اطلاعات به صورت بی سیم و توسط رادیو وایرلس صورت پذیرد. رادیو وایرلس ها بسته به مدل دارای پهنای باند (Mbps)، برد مفید (km) و میدان دید (deg) متفاوت از یکدیگرند.

تستر دوربین

در پروژه های بزرگ که تعداد دوربین ها زیاد است برخی تصویر خروجی تک تک دوربین ها از طریق نمایشگر اصلی امری بسیار دشوار و وقت گیر خواهد بود. در این حالت با اتصال محلی دستگاه تستر به هر یک از دوربین ها در نزدیکی آن ها تصویر دوربین مذکور مشاهده و اصطلاحات لازم بر روی آن انجام می شود.

تستر دوربین
5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *