0

کامپیوترم به ویروس آلوده شده است

ویروس ها از عوامل اصلی ایجاد اشکال در کامپیوتر و جدی ترین خطراتی هستند که کامپیوترها را تهدید می کنند. تاکنون ویروس ها بیشتری آسیب را به کامپیوترها و اطلاعات موجود در آن ها زده اند. یک ویروس ممکن است اطلاعات موجود در کامپیوتر شما را پاک کند، باعث خرابی ویندوز شما شود، و حتی ممکن است قطعاتی از کامپیوتر شما را بسوزاند. با این همه، به سادگی می توان جلوی ورود ویروس ها را گرفت. اگر روش نفوذ آن ها را بدانیم و همیشه با احتیاط عمل کنیم، کامپیوتر ما به ویروس آلوده نخواهد شد. ویروس های کامپیوتری، درست مثل ویروس های واقعی، به سرعت تکثیر می شود و خود را از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر منتقل می کنند. یک ویروس ممکن است از طریق فلاپی دیسک، CD، اینترنت با شبکه های داخلی وارد کامپیوتر شما شود. پس همیشه هنگامی که می خواهید دیسک یا CD جدیدی را درون درایو قرار دهید مراقب باشید. همچنین هنگامی که به اینترنت با یک شبکه داخلی متصل می شوید. تاکنون نرم افزارهای زیادی برای مبارزه با ویروس ها تولید شده اند و اکثر آن ها هم عملکرد خوبی دارند. البته باید هر چند وقت یکبار آن ها را از طریق اینترنت به روزرسانی کنید. (یعنی آخرین اطلاعات ویروس ها را به آن ها منتقل کنید. این کار معمولا هنگامی که به اینترنت متصل هستید به صورت خودکار انجام می شود). در اینجا چند نرم افزار را که بهتر از بقیه هستند معرفی می کنیم. همه این نرم افزارها به خوبی می توانند همه ویروس ها را شناسائی و حذف کنند. Norton Antivitus، Bit defender، McAfee virus scan، Pc cillin، Panda Antivirus، شما هر یک را که در اختیار دارید یا با آن راحت تر هستید نصب کنید. فقط دقت کنید که جدیدیترین نسخه را نصب کنید و مرتبا آن را به روز رسانی کنید، زیرا هر روز ممکن است ویروس جدیدی به کامپیوتر شما حمله کند و نرم افزار ضد ویروس شما آن ها را نشناسد.

در ادامه، روش یافتن و از بین بردن ویروس ها را توسط نرم افزار Bit defender بررسی می کنیم. فرض می کنیم نرم افزار را قبلا نصب کرده اید. آسان ترین راه برای یافتن ویروس این است که روی فایل، پوشه یا درایو مورد نظرمان راست کلیک کنیم و از منو، گزینه ی Bit defender antivirus را انتخاب کنیم. (باید قبلا این نرم افزار را نصب کرده باشیم).

به ویروس آلوده شده است کامپیوترم

با انجام این کار، نرم افزار به طور خودکار اجرا شده و پوشه یا فایل مورد نظر ما را بررسی می کند و اگر ویروسی پیدا شد، آن را از بین می برد.

در ضمیمه، با روش نصب و طرز کار نرم افزار Bit Defender آشنا خواهید شد.

پیشگیری و نگهداری: هر CD و دیسکتی را قبل از باز کردن فایل های آن، حتما چک کنید. همچنین هر فایلی را که از اینترنت دریافت می کنید. هرگز ایمیل های مشکوک را باز نکنید. اگر همراه ایمیل، یک فایل اجرائی قرار داشت، آن را به هیچ وجه اجرا نکنید، مگر اینکه از محتوای آن مطمئن باشید، همیشه آخرین نسخه از ضدویروس قوی را روی دستگاه خود داشته باشید و هر هفته آن را از طریق اینترنت بروزرسانی کنید اگر در ایمیل ناشناسی از شما خواسته شد تا روی لینکی کلیک کنید، به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. از برنامه های به اشتراک گذاری فایل استفاده نکنید گاهی در اینترنت تبلیغاتی می بینید که می گویند کامپیوترتان به ویروس آلوده شده است. به هیچ وجه روی آن ها کلیک نکنید.

امتیاز به این post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *