0

کامپیوتر به اینترنت وصل نمی شود چطور وصل کنیم؟

در اینجا فرض می کنیم شما روش اتصال به اینترنت را می دانید. با این وجود اشکالی در اتصال به اینترنت پیش آمده است و شما نمی دانید اشکال از کجاست. این بخش برای اتصال از طریق (Dial up) نوشته شده است.

گام اول

آیا صدای بوق تلفن شنیده می شود؟ اگر صدای بوق شنیده نشود، مودم شما به تلفن متصل نیست، یا اینکه خط تلفن قطع است. در این هنگام، هنگام (no dial tone) را دریافت خواهید کرد. اتصال مودم به خط تلفن را بازبینی کنید و از وصل بودن تلفن مطمئن شوید.

گام دوم

ممکن است اشکال از مقصد باشد. در این حالت ممکن است بوق اشغال بشنوید (the line is busy)، یا هیچ پاسخی دریافت نکنید. در این حالت پیام (The remote Computer did not respond) را دریافت خواهید کرد. اگر زیاد این پیام ها را دریافت می کنید، بهتر است سرویس دهنده ی اینترنت خود را عوض کنید.

گام سوم

ممکن است زمان اشتراک شما تمام شده باشد. یا این که نام کاربری و یا کلمه عبور را اشتباه وارد کرده باشید. در این حالت این پیام را دریافت خواهید کرد: (invalid username or password) نام کاربری و کلمه عبور را چک کنید و اگر درست است، با بخش پشتیبانی سرویس دهنده ی خود تماس بگیرید.

حل مشکل اینترنت کامپیوتر

گام چهارم

ممکن است خط تلفن را پارازیت زیادی داشته باشید. این پارازیت گاهی باعث عدم اتصال به اینترنت م شود. گوشی تلفن را به خط متصل کنید و پارازیت آن را بررسی کنید. احتمال دارد کابل برق یا یک میدان مغناطیسی قوی از کنار سیم تلفن رد شود. سعی کنید سیم مودم به طور مستقیم به خط تلفن متصل شود. برای رفع پارازیت نیز اگر سوالی دارید در انتهای مقاله قسمت دیدگاه سوال خود را بپرسید.

گام پنجم

احتمال دارد کامپیوتر اشکال سخت افزاری داشته باشد. ممکن است مودم یا قطعات دیگری آسیب دیده باشند یا دریاور مودم خراب شده باشد. و اشکالاتی از این قبیل که باید توسط متخصص بررسی شود که می توانید با متخصصین مشکلات خود را مطرح کنید.

پیشگیری و نگهداری

دقت کنید که دوشاخه ی تلفن را اشتباها به برق نزنید. بسیار پیش آمده که در اثر این بی دقتی، مودم سوخته است. سعی کنید سیم مودم تحت فشار نباشد. همچنین مراقب باشید که سیم تلفن از کنار کابل برق و میدان مغناطیسی عبور نکند حتی الامکان از تلفن مستقیم استفاده کنید. تلفن های PCM و داخلی، باعث ایجاد پارازیت در خطوط می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *