09916857670
0

آشنایی با سانترال و دستگاه های پرکاربرد آن

سانترال چیست؟

معرفی انواع سانترال، کدام برای شما بهتر است؟

سانترال به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار می گیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با (تنظیم امکانات و محدودیت ها) به وجود خواهد آمد.

در واقع یک دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد. امکانات بالقوه دستگاه و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه ها را ملزم به استفاده از این دستگاه می کند.

از جمله این امکانات به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، دسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد. سانترال ها را می توان با توجه ظرفیت و یا نحوه برقرار ارتباط بین داخلی ها خود تقسیم بندی کرد.

به طور کلی دستگاه های سانترال دارای دسته بندی های مختلف می باشند:

دستگاه های سانترال کم ظرفیت

این دسته برای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده اند طوری که می توان نیازهای یک اداره یا یک شرکت متوسط را به شکل کامل و مناسب پوشش دهد، و تا ظرفیت 24 خط داخلی و 8 خط شهری قابل افزایش هستند.

این دستگاه ها با توجه به امکانات و ویژگی های بسیار متنوع و بالقوه خود می توانند گزینه مناسبی برای سامان دهی به تماس های ورودی و داخلی و حتی کنترل آن ها باشند.

دستگاه های کم ظرفیت پاناسونیک علی رقم قیمت مناسب بخش عظیمی از امکانات پیشرفته موجود در بازار را فراهم می کنند و می توان آنها را نسبت به محیط کار و نیاز اختصاصی شما قابل برنامه ریزی و ارتقا می باشد تا نهایت لذت را از محیط کار خود ببرید.

برخی ویژگی ها و امکانات این دستگاه ها که حتی بیشتر کاربران هم از آن اطلاع ندارند عبارتند از:

واحد پذیرش خودکار 3 مرحله ای با راهنمای صوتی

پیغام گیر (BV)

نمایشگر CALLER ID روی تلفن تک خط و تلفن سانترال آنالوگ

تغییر پذیری آسان و متنوع

مدیریت تماس کارآمد که خود شامل مزایای زیر است:

بهبود وجهه شرکت

بی پاسخ نماندن تماس های کاری مهم

کاهش حجم کار اپراتور

حالت روز/شب/ناهار

آیفون، درب باز کن و زنگ درب

تماس اضطراری

کنترل اتاق (مانیتور)

گروه داخلی

انتخاب صدای زنگ

پیغام انتظار مدیریت هزینه

گزارش وضعیت تماس ها

وارد کردن کد حسابداری

قفل الکترونیکی خط داخلی

محدودیت زمان تماس برنامه ریزی آسان، تعمیر و نگهداری راحت

انتقال تماس / مزاحم نشوید

شماره گیری خودکار / ذخیره

پاسخگویی خودکار / قطع موقت صدا

در بازار موبایل دستگاه های سانترال کم ظرفیت به سری TE معروف هستند، به طور کلی ویژگی و مشخصات این سری از دستگاه ها عبارت است از:

تلفن به عنوان عمده ترین وسیله مخابراتی-ارتباط شما را با شرکای تجاری، مشتریان، دوستان و حتی اعضا خانواده تان در داخل و خارج از محل کار برقرار می کند.

مدل های KX-TEM824 و KX-TES824 که از سیستم های تلفن سانترال پیشرفته به شمار می روند، پاسخگوی تمام نیازهای ارتباطی شما در محیط کار و زندگی روزمره به شمار می روند.

سیستم تلفن سانترال KX-TES824 قابلیت پشتیبانی 3 خط شهری و 8 خط داخلی را دارد که البته می توانید متناسب با توسعه کار، با افزودن کارت های اختیاری به آسانی ظرفیت سیستم خود را تا 8 خط شهری و 24 خط داخلی ارتقا بخشید.

هر دو سیستم فوق از ویژگی های بیشماری برخوردارند که به راحتی نیازهای مخابراتی هر کاربری را با هر سطح توقعی برآورده می کنند.

شما قادرید تجهیزات متنوعی از قبیل بی سیم، سیستم منشی تلفنی، مودم کامپیوتر، دستگاه کارت هوشمند، فاکش و غیره را به این سیستم سانترال متصل کنید.

مدل های KX-TEM824 و KX-TES824 پاناسونیک برای شرکت های کوچک و دفاتر کار واقع در منزل که همواره به سیستم های تلفن سانترال ارتقا پذیر و پیشرفته نیاز دارند، ایده آل می باشند.

ویژگی های مفید و کارآمد

واحد پذیرش خودکار 3 مرحله ای با راهنمای صوتی

سرویس پاسخگوی خودکار 3 مرحله ای به تماس گیرنده امکان می دهد با گرفتن یک شماره یک رقمی از طریق پیغام های ضبط شده در سیستم DISA توسط اپراتور یا مدیر، راهنمایی شود و به بخش مورد نظر هدایت گردد، بدون اینکه نیازی به کمک اپراتور داشته باشد.

مثلا بخش فروش عدد 1 را فشار دهید (مرحله اول) – در قسمت فروش – برای گروه   PBX عدد 2 را فشار دهید (مرحله دوم)، و نهایتا برای تماس با آقای احمدی عدد 1 را فشار دهید (مرحله سوم). همچنین تماس گیرنده فادر است شماره مقصد مورد نظر را اعم از داخلی، زنگ گروهی یا خط شهری را شماره گیری نماید. زمانی که سیستم سیگنال ارسال فاکس را توسط DISA دریافت کند به طور خودکار به داخلی تعیین شده برای فاکس وصل می شود. تماس های فاکس در طول شبانه روزی بدون نیاز به اپراتور و خط تلفن مخصوص دریافت می شوند.

* تمام تلفن های گروه به طور همزمان زنگ می زنند و به اعظا گروه امکان می دهد تا به تماس پاسخ دهند.

پیغام گیر ((BV

اکنون شما می توانید بدون افزودن سیستم صندوق صوتی جداگانه ای از یک پیام گیر پیشرفته بهره مند شویدو با کارت پیام گیر دیگر هیچ تماس یا پیغام مهمی بی پاسخ نمی ماند. شما قادرید با ضبط پیغام های خوش آمدگویی در صندوق صوتی خود هنگامی که قادر به پاسخگویی به تماس نیستید، برای تماس گیرنده پیغام پخش نمایید.

تماس گیرندگان می توانند پیغام های خود را مستقیما در صندوق صوتی شما ضبط نموده و اطلاعات خصوصی را بدون نیاز به یادداشت شدن در اختیارتان قرار دهند. مرکز تماس و گروه های کاری می توانند از یک محیط پیغام گذاری عمومی برای ضبط پیغام های تماس گیرندگان که امکان پخش آن ها توسط اپراتور و یا اعضا گروه وجود دارد، استفاده کنند. در صورت نیاز به سیستم پیام گیر پیشرفته تر، سیستم پردازش صدای پاناسونیک (TVM) عملکرد های حرفه ای تری را ارائه می دهد.

* یک کارت پیغام گیر اختیاری مورد نیاز است.

نمایشگر CALLER ID روی تلفن آنالوگ معمولی و تلفن سانترال پاناسونیک

# تشخیص تماس گیرنده

#مدیریت تماس بهتر

این سیستم با سرویس Caller ID (شماره تماس گیرنده) سازگار است و به کاربر امکان می دهد تا مشخصات تماس گیرنده را روی تلفن معمولی (SLT) و تلفن های سانترال ((APT مشاهده نماید.

نام تعیین شده در برنامه تنظیم نام سیستم شماره گیری سریع، هنگامی که با مشخصات تماس گیرنده همخوانی داشته باشد و جزء اطلاعات ذخیره شده باشد روی صفحه نمایش ظاهر می شود. صفحه نمایش تلفن های سانترال برای دسترسی به فهرست 2 تماس آخر (Call log) قابل استفاده می باشند. ظرفیت حافظه سیستم تا 300 نام و شماره تلفن است و به راحتی می توان با تماس های دریافتی ذخیره شده در فهرست تماس ها مجددا تماس گرفت.

برای دسترسی کامل و کاربردی به تماس های ورودی و خروجی خطوط شهری و داخلی و مدت زمان مکالمه و محاسبه هزینه های می توانند از یک نرم افزار محاسبگر با محیطی کاملا فارسی بهره ببرید.

* کارت اختیاری مربوط مورد نیاز است.

در صورت موجود بودن سرویس Caller ID در محل زندگی تان با شرکت مخابرات تماس حاصل نمایید.

آشنایی با سانترال و دستگاه های پرکاربرد آن

تغییر پذیری آسان و متنوع

پاناسونیک با ارائه کارت های اختیاری مختلف ارتقا پذیری آسان سیستم را محقق می سازد.

با افزودن کارت های اختیاری، شما قادرید سیستم تلفن سانترال را منطبق با نیاز خود از 3 خط شهری/8 خط داخلی به 8 خط شهری/ 24 خط داخلی ارتقا دهید، بدون آنکه احتیاجی به صرف هزینه های گزاف برای سیم کشی یا برنامه ریزی جدید داشته باشید.

مدیریت تماس کارآمد

توزیع منظم تماس ((UCD با پیام صوتی

# بهبود وجهه شرکت

# بی پاسخ نماندن تماس های کاری مهم

# کاهش حجم کار اپراتور

به منظور کنترل هر چه سریع تر و کار آمدتر تماس های ورودی، این عملکرد کلیه تماس ها را به طور منظم بین تعدادی از شماره های داخلی توزیع می کند. اگر کلیه خطوط داخلی اشغال باشند، این سیستم UCD)) به عنوان یک واحد پذیرش عمل کرده و برای تماس گیرنده پیام پخش می کند. در صورت ادامه اشغال بدون خطوط داخلی، تماس به  DISA فرعی هدایت می گردد. این ویژگی خصوصا برای دفاتری که در یک زمان تعداد زیادی تماس تلفنی دارند و یا تنها یک نفر باید به تلفن ها پاسخ دهد، بسیار مفید می باشد.

انتقال تماس

(اشغال/بدون پاسخ/مرا تعقیب کن/به خط شهری)

# تماس های مهم کاری بدون پاسخ نمی مانند.

به منظور بهبود سرویس دهی به مشتریان، شما قادرید کلیه تماس های خود را به یک شماره از پیش تعیین شده مانند صندوق صوتی خود، تلفن دیگر و یا حتی تلفنی واقع در خارج از شرکت هدایت کنید (موبایل). عملکرد «مرا تعقیب کن» به شما امکان می دهد تا از راه دور توسط تلفن دیگر در شرکت خود (مثلا اتاق جلسه) حالت انتقال تماس را برنامه ریزی کنید. بنابراین حتی زمانی که در اتاق کارتان نیستید همواره به تلفن داخلی خود دسترسی دارید.

حالت روز/ شب / ناهار

با استفاده از حالت های روز / شب / ناهار موجود در این سیستم می توان براساس ساعات شبانه روز عملکرد سیستم را تغییر داد. برای مثال شما قادر خواهید بود که سیستم را به گونه ای تنظیم کنید که تلفن ها در صورت دریافت تماس بعد از ساعت مشخص، زنگ بزنند یا از تماس به بیرون در شب جلوگیری شود. در این حالت می توانید با تعیین محدوده زمانی مشخص به شکل اتوماتیک یا به صورت دستی عملکرد دستگاه و تلفن گویا رو به سه حالت روز (زمان کار) – نهار (نهار و نماز) – شب (پایان وقت کاری و ایام تعطیل) تغییر دهید.

آیفون، درب باز کن و زنگ درب

تا 4 آیفون را می توان به سیستم تلفن سانترال متصل نمود.

هنگامی که ارباب رجوع دکمه آیفون را فشار می دهد، زنگ تلفن داخلی از پیش تعیین شده به صدا در می آید و کاربر خط داخلی با او شروع به صحبت می نماید. همچنین امکان اتصال زنگ های درب استاندارد به این سیستم وجود دارد. می توان از طریق زنگ تلفن، زنگ درب و یا هر دو از تماس آیفون مطلع شد. به این شکل مثلا منشی نیازی به بلند شدن و ترک کردن میز خودش برای پاسخ گویی به در و باز کردن آن ندارد.

در صورت نصب در بازکن اختیاری، کاربر خط داخلی حتی قادر خواهد بود که در را باز کرده تا ارباب رجوع وارد شود.

*کارت اختیاری مربوطه مورد نیاز است.

تماس اضطراری

شما قادرید 5 شماره را به عنوان تماس اضطراری برای تماس با مرکز پلیس، آتش نشانی، اورژانس و غیره تعیین کنید.

کنفرانس 5 نفره

این ویژگی امکان برقراری مکالمه تلفنی را بین 5 نفر در یک زمان فراهم می کند. تا 3 خط شهری می تواند به تماس کنفرانسی ملحق شوند.

کنترل اتاق (مانیتور)

در این حالت از یک تلفن سانترال یا آیفون می توان برای کنترل اتاق استفاده نمود.

این عملکرد برای کنترل اتاق کودک و یا اهداف امنیتی بسیار مفید خواهد بود.

گروه داخلی

این سیستم قابلیت پشتیبانی 8 گروه را دارد در هر یک از گروه های داخلی، عملکرد های زیر قابل فعال شدن می باشند.

پاسخگویی به تماس گروهی: هر یک از اعضا گروه قادرند در صورت هدایت تماس به گروه آن ها به آن پاسخ دهند.

فراخوان گروهی (Paging): هر یک از اعضا گروه می توانند برای اعضا دیگر اعلان صوتی ارسال کنند.

انتخاب صدای زنگ

صدای زنگ بنابر نوع تماس از قبیل تماس خط شهری، ارتباط داخلی (Intercom) و یا تماس آیفون قابل تنظیم است. از این رو شما قادر خواهید بود که تماس های خصوصی را از تماس های کاری تنها با شنیدن صدای زنگ تشخیص دهید.

پیام انتظار

این ویژگی به کاربر خط امکان می دهد تا در هنگام اشغال بودن داخلی مورد تماس یا عدم امکان پاسخگویی به آن برای تماس گیرنده پیام پخش نماید. با فشار دادن کلید نوری MESSAGE روی تلفن سانترال برای فرد پشت خط به طور خودکار پیام پخش می شود.

^ مدیریت هزینه ها با نزم افزار محاسبگر

^ گزارش وضعیت تماس ها

^ (ضبط کامل اطلاعات تماس های انجام شده SMDR)

سیستم قادر است اطلاعات تماس شامل تاریخ، ساعت شماره داخلی، شماره گرفته شده، مدت تماس وغیره را ضبط نماید و یا آن را به صورت پرینت ارائه دهد.

اطلاعات SMDR شما را مدیریت هزینه تلفن های راه دور، بهره وری کارمندان و کاربرد سیستم تلفن یاری می دهد.

^ وارد کردن کد حسابداری

^ (اختیاری/اجباری/تایید شدنی)

کد های حسابداری به منظور تفکیک تماس های بین شهری جهت تهیه صورت حساب کاربرد دارند.

از کلیه تماس هایی که به واسطه وارد کردن کد ممکن می شوند می توان پرینت تهیه کرد. (SMDR). کد حسابداری تایید شدنی برای کنترل هزینه تماس های بین شهری بسیار مفید می باشد چرا که کاربر مجبور خواهد بود برای برقراری ارتباط راه دور و گذر کدهای حسابداری در کنترل هزینه تلفن نقش بسیار موثر دارند.

محدودیت تماس راه دور

این سیستم می تواند به گونه ای برنامه ریزی شود تا از کلیه تماس های راه دور غیر مجازممانعت به عمل آورد. در این حالت دسترسی بعضی از داخلی ها به کد های بین شهری که برای راه دور لازم هستند مسدود می گردد.

قفل الکترونیکی خط داخلی

این سیستم موجب می شود که افراد غیر مجاز نتوانند از تلفن شما برای برقراری تماس بین شهری استفاده کنند. این سیستم برای ایجاد تماس از کاربر یک کد امنیتی 4 رقمی را طلب می کند.

اپراتور و مدیر می توانند با استفاده از کنسول DSS امکان استفاده از سیستم قفل الکترونیکی ایستگاه را به هر یک از داخلی ها بدهند. برای مثال این ویژگی برای ترخیص مسافران در هتل های کوچک ایده آل خواهد بود.

محدودیت زمان تماس

سیستم به محض سر رسیدن زمان برنامه ریزی شده، تماس بین شهری را قطع می کند. 15 ثانیه قبل از پایان زمان تعیین شده، یک بوق توسط سیستم برای هر دو طرف ارسال می شود.

^ برنامه ریزی آسان، تعمیر و نگهداری راحت

^ برنامه ریزی و تعمیر، نگهداری منحصر به فرد

به لطف نرم افزار کنسول تعمیر و نگهداری KX-TE پاناسونیک، برنامه ریزی، تعمیر و نگهداری سیستم راحت تر از قبل امکان پذیر می باشد.

به سادگی با اتصال یک کامپیوتر به سیستم از طریق ترمینال USB یا رابط سریالی (RS-232C ) و نرم افزار عرضه شده می توانید عملیات برنامه ریزی را انجام دهید.

مدیر سیستم قادر است حتی از راه دور با استفاده از یک مودم، سیستم را برنامه ریزی و کنترل نماید. البته رابط نام اشنای برنامه ریزی PT پاناسونیک نیز موجود است و به شما امکان می دهد تا در زمانی کوتاه سیستم را با استفاده از PT برنامه ریزی نمایید.

ترمینال باطری Back up

این سیستم به یک ترمینال باطری پشتیبان مجهز است که در هنگام قطع برق موجبات کارکرد کلیه عملکردهای سیستم را فراهم می کند.

^ یک کابل رابط اختیاری مورد نیاز است.

^ تلفن های سانترال اختصاصی (ATP)

^ زاویه مناسب پایه، طراحی زیبا و عملکرد آسان

^ کلید های قابل برنامه ریزی با نشانگر نورانی دو رنگ (قرمز/سبز)

تنها با اشاره یک دکمه می توانید از عملکردهایی مانند دسترسی مستقیم به خط (DSS) وارد شدن و خارج شدن از سیستم استفاده نموده و به راحتی از اطلاعات حاص از نشانگرهای نورانی دو رنگ بهرمند شوید نشانگر نورانی اشغالی خط (BLF) داخلی های اشغالی را نشان می دهد.

^ کلید های با قابلیت برنامه ریزی

^ نشانگر نورانی تماس و پیام جدید

این نشانگر نورانی بزرگ که به راحتی قابل رویت است، تماس ها و پیام های جدید را اعلام می کند. بنابر این شمار قادر خواهید بود که حتی از راه دور از تماس و پیام جدید اطلاع پیدا نمایید.

پیغام

برای گذاشتن پیغام انتظار و یا پاسخگویی به پیغام کاربرد دارد.

Paus

برای ایجاد وقفه در شماره گیری سریع.

انتقال

برای منتقل کردن تماس به داخلی دیگر یا صندوق صوتی به کار گرفته می شود.

امکان تنظیم زاویه پایه دستگاه

جهت استفاده راخت تر و اشغال کمتر فضا. از دو زاویه می توان پایه تلفن را تنظیم نمود.

نمود.

نمایشگرLCD با قابلیت نمایش حروف و عدد

صفحه نمایشگر اطلاعات مفیدی از قبیل پیام عدم حضور، وضعیت تماس، تاریخ و زمان تماس، مدت تماس، فهرست تماس های ورودی BV و مشخصات تماس گیرنده (Caller ID) را در اخیتار شما قرار می دهد.

انتقال تماس / مزاحم نشوید

عملکرد انتقال تماس، تماس را به تلفن های دیگر منتقل می کند. عملکرد مزاحم نشوید در زمان مشغول بودن خط مانع وصل شدن تماس های دیگر می شود.

کنفرانس

جهت برقراری ارتباط چند نفره ارتباط داخلی برای دریافت تماس داخلی

flash/Receall

برای قطع کردن تماس بدون گذاشتن گوشی و سپس برقراری ارتباط مجدد یا ارسال سیگنال .EFA

پاسخگویی خودکار/ قطع موقت صدا

پاسخگویی خودکار:

برای استفاده در ارتباط داخلی

قطع صدا: در این حالت صدای فرد مورد تماس شنیده می شود در حالی که وی قادر به شنیدن صدای طرف مقابل نخواهد بود.

ورودی هدست

جهت انجام مکالمه در حین کار با صفحه کلید

Redial

برای شماره گیری مجدد

Holl

با فشار این کلید تماس پشت خط نگهداشته می شود.

بلندگو برای پاسخگویی بدون نیاز به برداشتن گوشی

کلید عملیاتی برای شماره گیری یا انجام مکالمه بدون نیاز به برداشتن گوشی کاربرد دارد.

آشنایی با سانترال و دستگاه های پرکاربرد آن

دستگاه های سانترال هایبرید سری TDA

دستگاه های سانترال هایبرید یا چند منظوره با داشتن انعطاف پذیری بالا برای افزایش خطوط شهری و امکانات بلفعل و بلقوه، بهترین گزینه برای مراکز بزرگ و متوسط می باشد. این دستگاه ها علاوه بر پوشش تمام امکانات و ویژگی های سانترال سری TE

امکانات شاخص خود را دارند تا تمام نیاز کاربران خود را برطرف کنند، از جمله این امکانات:

^ گوشی های مدریتی با طراح و کارایی تحسین برانگیز

^ قابلیت سازگاری با خطوط پی آر آی ISDN

^ تجهیزات بیسیم برای برقراری ارتباط تلفنی سیار – سیستم تلفن DECT

^ کاهش هزینه های مکالمه از طریق ویژگی پروتکل اینترنتی VOIP

^ ایجاد شبکه قابل اعتماد از طریق E1 ، E & M

^ صندوق صوتی پیشرفته TVM

^ تلفن کامپیوتری / کنسول کامپیوتری 

دستگاه های سانترال Pure IP سریTDE

ادارات امروزی در حال تغییر از سیستم مخابراتی معمولی به سمت سیستم های   IP انعطاف پذیر و کم هزینه می باشند و حداکثر استفاده را می توان از رشد سریع در کاربری ها و جهانی شدنIP برد و برای ساخت یک سیستم مخابراتی کامل از IP از KX-TDE-NCP عملکردهای مجهز استاندارد و جدیدی را ارائه می دهد که کارایی را افزایش داده و هزینه های ارتباطی را کاهش می دهد.

این سری دارای خصوصیاتی با کارایی بالا و استفاده راحت از قبیل کارکرد بی سیم، صندوق صوتی و CIT می باشند. سیستم پاناسونیک IP-PBX برای شرکت هایی که قصد تغییر سیستم فعلی به یک سیستم کامل IP را دارند، یک سکوی قابل گسترش و با کاربردی راحت ارائه می دهد که در زمینه های تجاری متعددی قابل انطباق می باشد. این مدل ها خطوط مخابراتی معمولی را پشتیبانی می کنند. بنابراین امکان را برای سیستم IP فراهم می کند تا خطوط مخابراتی معمولی نظیر ISDN و خطوط آنالوگ به آنها متصل گردند. ممکن است با توجه به محیط کلر، تغییر یک خط معمولی مخابراتی موجود به یک سیستم کاملا IP به دلیل محدودیت زمانی و هزینه دشوار باشد ولی با سیستم های KX-TDE100/200/600 به طورمنصفانه ای پاسخ به این این نیاز را تامین می گردد. در سری های CTDA فعلی از طریق برد اصلی  می توان به آسانی یک سیستم جدید بنا کرد. اما در سری KX-TDE100/200/600 راه حل مناسب برای شرکت هایی وجود دارد که می خواهند همزمان با استفاده از شبکه مخابراتی فعلی به آرامی به یک سیستم IP تبدیل شوند.

از حمله امکانات سانترال سری TDE پاناسونیک می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • شبکه ساز چند مکانی جهت ارتباط روان
  • شبکه سازی SIP
  • تلفن سانترال تحت شبکه IP
  • سازگاری کامل با IP
  • سادگی نصب
  • پشتیبانی کامل از ویژگی های TDA
  • کاهش هزینه مکالمات
  • سهولت در برقراری ارتباط
  • آنتن های سلولی IP
  • کارایی تیمی/گروهی

نحوه ست کردن گوشی های تلفن بیسیم پاناسونیک

به چه دلایلی ممکن است گوشی سیار بیسیم شما از ست خارج شده باشد؟

اینکه بیس دستگاه گوشی بیسیم شما گوشی بیسیم را نمی شناسد ممکن است بر اثر مواردی همچون دور بودن گوشی بیسیم از بیس به مدت طولانی، ضربه خوردن، دستکاری منو، یک شوک الکترونیکی مثل قطع و وصل برق و یا یک سری امواج خارجی قوی و غیره صورت گیرد.

نشانه های از ست خارج شدن گوشی بیسیم چیست در واقع از کجا بفهمیم بی سیم از دسترس خارج شده است:

هر وقت گوشی بیسیم شما نزدیک بیس هست و هنگام استفاده پیغام زیر رو می دهد مطمئنا گوشی بیسیم شما از ست خارج شده است:

No link to base. Move closer to base, try again

(ارتباط با بیس قطع می باشد به بیس نزدیک تر شوید و دوباره تلاش کنید)

حالا با این تفاصیر اگر فکر می کنید بیس دستگاه تلفن بیسیم شما گوشی بیسیم را نمی شناسد یا در بعضی از مدل ها نیاز به اضافه کردن یک گوشی بیسیم اضافی دارید می توانید برای مدل های مختلف به شکل زیر عمل کنید.

مدل KX-TG2361JX

بعد از اینکه مطمئن شدین گوشی های بی سیم مشغول نیستند مراحل زیر را انجام دهید:

^ طی مراحل ست کردن گوشی ها را در کنار بیس نگه دارید.

^ دکمه LOCATOR/INTERCOM روی بیس را نگه داشته تا یک صدای بیپ بشنوید.

^ سپس دکمه 1 را برای ست کردن گوشی شماره 1 و دکمه 2 را برای ست کردن گوشی شماره 2 فشار دهید – لازم به نگهداشتن دکمه نیست – (اگر یکی از بیسیم ها از ست خارج شده فقط دکمه مربوط به آن گوشی را فشار دهید).

^ حالا دکمه FLASH/CALL WAIT را روی گوشی بیسیم مورد نظر فشار دهید و نگه دارید تا پیغام Handset روی صفحه بیسیم نمایش داده شود، پس از این صدای بوق ست شدن شنیده خواهد شد.

^ شما می توانید با فشار دادن دکمه OFF روی گوشی بیسیم و یا دکمه LOCATOR/INTERCOM روی بیس از حالت ست کردن گوشی خارج شوید.

مدل KX-TG2360JX

بعد از اینکه مطمئن شدید گوشی بیسیم مشغول نیست مراحل زیر را انجام دهید:

^ طی مراحل ست کردن گوشی را در کنار بیس نگهدارید.

^ دکمه LOCATOR/INTERCOM روی بیس را نگهداشته تا یک صدای ریپ بشنوید.

^ حالا دکمه FLASH/CALL WAIT را روی گوشی بیسیم مورد نظر فشار دهید و نگه دارید تا پیغام Handset Registering روی صفحه بیسیم نمایش داده شود، پس از این صدای بوق ست شدن شنیده خواهد شد.

^ شما می توانید با فشار دادن دکمه off روی گوشی بیسیم و یا دکمه LOCATOR/INTERCOM روی بیس از حالت ست کردن گوشی خارج شوید.

مدل های KX-TG3531BX , KX-TG3521BX , KX-TG3532BX , KX-TG3522BX

هنگامی که گوشی ها نزدیک بیس هستند و از اشغال نبودن آنها اطمینان دارید مراحل زیر را به ترتیب اعمال کنید:

  • روی گوشی بیسیم دکمه MENU سپس 001 را شماره گیری کنید، حالا روی صفحه نمایش پیغام press locator … را مشاهده خواهید کرد.
  • با فشار دادن دکمه LOCATOR به مدت 5 ثانیه روی بیس و سپس فشار دادن OK روی گوشی بیسیم، بیس و بیسیم پس از شنیدن صدای بوق با هم ست می شوند.

برای بیشتر مدل ها پاناسونیک مثل مدل های KX-TG

3611،3711،3712،3721،3722،3811،3821،3822،4731،4741،4742،4771،4772،5511،5521،5771،6511،6521،6561،6582،6591،6592،6611،6621،6671،6811،6821،6841،6842،6872،7511،7521،7521،7642،7622،7731،7732،8511،8522،9331،9341،9385،9391،9471،1061.

هنگامی که گوشی ها نزدیک بیس هستند و از اشغال نبودن آن ها اطمینان دارید مراحل زیر را به ترتیب اعمال کنید:

^ روی گوشی بیسیم دکمه MENU سپس # و بعد 130 شماره گیری کنید.

^ حالا روی بیس دستگاه تلفن خود دکمه Locator را به مدت 5 ثانیه نگه دارید (در بعضی از مدل ها بعد از این 5 ثانیه یک صدای بوق شنیده می شود و در بعضی از مدل ها این صدای بوق وجود ندارد).

^ حالا روی گوشی بیسیم دکمه ای که ok را مشخص می کند را فشار دهید یک صدای بوق از ست شدن گوشی بیسیم شما خبر می دهد.

^ در طی این مراحل پیغام Base in registering mode نمایش داده خواهد شد.

^ اگر در انجام هر کدام از این مراحل موفق نبودید آن را از اول تکرار کنید.

  • نکته: در بعضی از مدل های بیسیم بعد از زدن ok از شما Pin code می خواهد که می توانید با وارد کردن 0000 پین کد را وارد کنید.
  • نکته: اگر در بعضی مدل ها دکمه منو نباشد زیر صفحه نمایش 3 تا دکمه وجود دارد که باید دکمه وسطی را به عنوان منو فشار دهید.

برای مدل های KX-TG 1311,3411

هنگامی که گوشی ها نزدیک بیس هستند و از اشغال نبودن آن اطمینان دارید مراحل زیر را به ترتیب اعمال کنید:

^ دکمه OK (دکمه وسط زیر صفحه نمایش بیسیم) را روی بیسیم فشار داده سپس با دکمه های بالا و پایین گزینه SETTING HS را پیدا و کلیک کنید.

^ و دوباره با دکمه های بالا و پایین گزینه REGISTERATION را پیدا و انتخاب کنید سپس دوباره گزینه REGISTER HS را انتخاب کنید.

حالا طبق عکس زیر روی بیس دستگاه تلفن خود دکمه Locator را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.

^ حالا روی گوشی بیسیم دکمه ای که ok را مشخص می کند را فشار دهید یک صدای بوق از ست شدن گوشی بیسیم شما خبر می دهد.

آشنایی با سانترال و دستگاه های پرکاربرد آن

مدل بیسیم 2 خط KX-TG2480BX

هنگامی که گوشی نزدیک بیس هست و از اشغال نبودن آن اطمینان دارید مراحل زیر را به ترتیب اعمال کنید:

^ دکمه MENU را روی بیسیم فشار داده سپس با دکمه های بالا و پایین گزینه Initial Setting را پیدا و کلیک کنید.

^ و دوباره با دکمه های بالا و پایین گزینه Registration را پیدا و انتخاب کنید.

^  حالا روی بیس دستگاه تلفن خود دکمه Locator را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.

^ حالا روی گوشی بیسیم دکمه ای که ok را مشخص می کند را فشار دهید یک صدای بوق از ست شدن گوشی بیسیم شما خبر می دهد.

مدل های بیسیم KX-TG4221,4222

هنگامی که گوشی ها نزدیک بیس هستند و از اشغال نبودن آن اطمینان دارید مراحل زیر را به ترتیب اعمال کنید:

  • دکمه MENU را روی بیسیم فشار داده سپس با دکمه های بالا و پایین گزینه Initial Setting را پیدا و کلیک کنید.
  • و دوباره با دکمه دکمه های بالا و پایین گزینه Registration را پیدا و انتخاب کنید.
  • سپس با دکمه های بالا و پایین گزینه HS Registrationرا پیدا و انتخاب کنید.
  • حالا روی بیس دستگاه تلفن خود دکمه Locator را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  • حالا روی گوشی بیسیم دکمه ای که ok را مشخص می کند را فشار دهید یک صدای بوق از ست شدن گوشی بیسیم شما خبر می دهد.

برای مدل های KX-TG 2521,2511,1611,1711,6451,6461

هنگامی که گوشی نزدیک بیس هست و از اشغال نبودن آن اطمینان دارید مراحل زیر را به ترتیب اعمال کنید:

^ دکمه Ok (دکمه وسط زیر صفحه نمایش بیسیم) را روی بیسیم فشار داده سپس با دکمه های بالا و پایین گزینه oHandset Setup را پیدا و کیک کنید.

^ و دوباره با دکمه های بالا و پایین گزینه Register H.SET را پیدا و انتخاب کنید.

^ حالا روی بیس دستگاه تلفن خود دکمه Locator را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.

نکته: در بعضی مدل های بیسیم بعد از زدن ok از شما pin code می خواهد که شما می توانید با وارد کردن 0000 پین کد را وارد کنید.

حالا روی گوشی بیسیم دکمه ای که ok را مشخص می کند را فشار دهید یک صدای بوق از ست شدن گوشی بیسیم شما خبر می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید دوربین مداربسته با کمترین قیمت وارد فروشگاه سلام تعمیر شوید
 خرید تکی و عمده دوربین مداربسته زیرقیمت بازار
فروشگاه سلام تعمیر
close-image