0

آموزش پیشرفته رایگان تعمیر سشوار (تصویری)

این دستگاه که برای خشک کردن و حالت دادن مو به کار می رود دارای طرح ها و مدل های مختلف می باشد. و مهم تر این که دارای مدارهای الکتریکی متفاوتی می باشند که عیب یابی و تعمیر آن را قدری مشکل می کند.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) : مخفی کردن

فیلم آموزشی تعمیر سشوار

ساختمان و اجزاء سشوار

1- بدنه- که معمولا از فلز (استیل) و یا پلاستیک ساخته می شود. بدنه استیلی در عین زیبایی در برابر حرارت نیز از استحکام کافی برخوردار می باشد. سشوار هایی که جنس بدنه آن ها پلاستیکی است، در برابر حرارت زیاد که معمولا ناشی از بروز عیب در ساختمان سشوار است تغییر حالت داده و ادامه کار سشوار را مختل می سازد.

2- دسته سشوار- جنس دسته سشوار را معمولا از عایق های پلیمری و یا کائوچو می سازند تا در مقابل جریان الکتریسیته عایق باشد. کلیدهای سشوار معمولا بر روی دسته نصب می شوند و در بعضی از سشوار ها دسته قابلیت تا شدن دارد.

3- سیم رابط و دوشاخه- معمولا دوشاخه از نوع پرسی به همراه سی متصل به آن ساخته می شود.

4- کلید- در سشوار ها از انواع کلیدهای دو حالته و سه حالته استفاده می شود. در شکل زیر سه نمونه از کلیدهای متداول و حالت های ورودی و خروجی فاز آن ها را مشاهده می کنید.

کلید قسمت الف دارای دو پایه اتصال است که یکی محل ورود فاز و دیگری خروج آن است. با فشار قسمت  Iمدار برقرار شده و از لوله سشوار گرما خارج می شود و با فشار (O)، سشوار خاموش می شود. در بعضی از سشوارها به جای I , O از کلمه OFF , ON استفاده شده است که به معنای خاموش و روشن است. در پشت کلید (ب) سه کنتاکت قرار دارد که موقعیت آن ها در پشت کلید در شکل نشان داده شده با زدن حالت I فاز ورودی به پایه A از پایه B خارج می شود و با زدن حالت II (که طبعا بعد از  I خواهد بود) علاوه بر خروجی B پایه C نیز دارای فاز خروجی است. در پشت کلید (ج) نیز سه کنتاکت وجود دارد با این تفاوت که با زدن حالت I کنتاکتی که زیر II قرار دارد دارای فاز خروجی است و با زدن II پایه زیر حالت I قرار دارد فاز خروجی خواهد داشت یعنی به صورت ضربدری.

آموزش تعمیر سشوار

5- المنت (هیتر)- که مثل سایر المنت ها در لوازم خانگی از جنس کرم نیکل و یا کرم آلومینیوم می باشد و به دور یک عایق نسوز چهار پره پیچیده می شود.

آموزش تعمیر سشوار

6- موتور- در سشوار ها از دو نوع موتور استفاده شده است. بعضی از سشوار ها دارای موتور 220 ولت از نوع یونیورسال و یا قطب چاکداراند به ولتاژ مورد نیازش دسترسی باید. در نوع دوم سشوار ها از موتور دوازده ولت جریان مستقیم استفاده می شده، این موتور ها دارای دو پایه اتصال به مدارند. در بعضی از موتور ها، یکی از پایه ها دارای علامت + است و بدان معناست که در این موتور رعایت اتصال قطب های مثبت و منفی به موتور الزامی است پس از تشکیل پل دیود، با توجه به این مطلب مدار را کامل می کنیم اما اگر در موتور چنین علامتی وجود نداشت، رعایت قطب بندی در موتور ضرورتی نداشته و آن موتور می تواند بر خلاف نوع قبل به هر دو جهت بچرخد.

7- دیود- در سشوارها از دو نوع دیود استفاده می شود.

الف) دیود کم آمپر: این دیود ها در ساختن پل دیود به کار رفته و معمولا دارای ولتاژ کاری و جریان نامی کمی هستند. در جدول زیر شماره استاندارد تعدادی از این دیود ها آورده شده است.

در بین شماره های ارائه شده، دیود های 40021 N 40041 N از کاربرد بیشتری برخوردارند.

ب) دیودهای پر آمپر: از این دیودها معمولا در پشت کلید اصلی مدار و به منظور ایجاد یکسو سازی نیم موج استفاده می شود. در یکسو سازی نیم موج ولتاژ کاهش می یابد بنابر این اگر مداری را ابتدا با برق متناوب کامل و سپس با برق یکسو شده (نیم موج) تغذیه کنیم، درست مثل آن است که مدار با دو ولتاژ کار نموده است.

در میان دیود های پر آمپر، شماره های زیر از کاربرد بیشتری برخوردارند:

8- پروانه فن- گرمای ایجاد شده توسط المنت با گردش پروانه فن و فشار هوایی که به دنبال حرکت پروانه بوجود می آید، به خارج از سشوار هدایت می شود.

اگر به عللی پروانه هرزگرد شود و نچرخد و یا درگیری پروانه با شیئی خارجی و یا یکی از سیم های مدار سبب شود که پروانه به هنگام چرخش دچار مشکل شود و… گرمای ایجاد شده در سشوار به عایق ها و هادی ها آسیب می رساند. در اینگونه موارد بیشترین آسیب دیدگی متوجه سشوارهایی است که بدنه آن ها پلاستیکی است.

9- ترموستات سشوار- جهت حفاظت مدار در برابر ایجاد گرمای بیش از حد، ترموستات را در مدار قرار می دهند. جایگاه ترموستات قسمتی از المنت و سری با مدار اصلی است که اولا عبور جریان مدار را کنترل نماید، ثانیا حرارت ایجاد شده توسط هیتر، صفحه حساس ترموستات را تحریک نماید و با افزایش گرما از حد معینی، ترموستات عمل نموده و با قطع نول اصلی مدار، سشوار خاموش می شود. پس از مدتی با نزول حرارت کنتاکت های ترموستات به صورت اتوماتیک متصل شده و سشوار مجددا به کار خود ادامه می دهد.

ساختمان این ترموستات از نوع بی متالی بوده که در مبحث سماور برق و اتو به اندازه لازم در موردش بحث شده است. این ترموستات قابل تنظیم و یا تعمیر نیست مگر آن که بتوان بعضی از نقایص جزیی آن را برطرف نمود. در صورت خراب شدن ترموستات ناچارا المنت نیز تعویض می شود چون ترموستات به بدنه المنت پرچ شده است.

در ادامه، اجزاء گسترده دو نمونه سشوار را ملاحظه می کنید.

آموزش تعمیر سشوار

مدار الکتریکی چند نوع سشوار متداول:

A- مدار سشوار جانسون با موتور 220 ولت

 

B1- جانسون با کلید سه حالته و موتور 12 ولت مستقیم

 

B2- نوع دیگر جانسون با کلید سه حالته و موتور 12 ولت مستقیم

 

C- سشوار جانسون با دو کلید سه حالته

 

D- سشوار جانسون با دو کلید سه حالته

 

E- سشوار دیانا با المنت سه سیمه

 

F- سشوار دیانا با المنت چهار سیمه

آموزش تعمیر سشوار

سرویس و نگهداری سشوار

1- سیم رابط سشوار را همواره مورد نظر قرار دهید تا لخت شدگی نداشته باشد و در صورت بروز چنین موردی، بهتر  آن است که سیم رابط را تعویض نمایید.

2- از وارد آوردن ضربه به سشوار مخصوصا هنگامی که در حال کار است و یا بلافاصله پس از خاموش شدن جدا پرهیز نمایید زیرا به محض ضربه دیدن، المنت ها از جایگاه خود خارج شده و با یکدیگر اتصالی می کنند.

3- از روشن ماندن سشوار در مدت زمانی زیاد پرهیز نمایید و اگر نیاز است سشوار را برای مدت زیادی کار کند بهتر است در فواضی معین دستگاه را خاموش نمایید تا محیط داخلی آن بیش از حد داغ نشود.

4- سشوار را داخل آب نکنید و از ریختن اب روی آن جدا خودداری کنید.

5- در پشت بدنه سشوار یا در پهلو ها شبکه فلزی یا پلاستیکی قرار دارد که در واقع محل مکش هوا است. هرگز این قسمت را مسدود نکنید و از نزدیک شدن این محل به موهای سر پرهیز نمایید زیرا با مکشی که دارد، موها را به داخل سشوار مکیده و با پیچیدن این موها بدور پروانه فن، در گردش آن مشکل بوجود می آید.

6- به هنگام تعمیر سشوار، دقت نمایید که دستگاه حتما از برق جدا باشد.

عیب یابی و تعمیر سشوار

عیب 1- سشوار اصلا روشن نمی شود.

علت 1- پریز برق ندارد.

رفع عیب 1- با ولتمتر پریز را مورد آزمایش قرار دهید. اگر مشکل از پریز است مورد را برطرف نمایید.

اگر سوالی داری کامنت بزار جواب بدیم

عیب 2- سشوار اصلا روشن نمی شود.

علت 2- دوشاخه یا سیم رابط خراب است.

رفع عیب 2- ورودی های سشوار را به یکدیگر متصل نموده و رابط های اهم متر را به دو شاخه سشوار متصل می سازیم. اگر در سیم رابط پارگی وجود داشته باشد و یا دوشاخه مشکلی داشته باشد عقربه اهم متر منحرف نخواهد شد. برای رفع عیب کافیست محل عیب را ترمیم و در صورت نیاز سیم رابط و دوشاخه را تعویض نمایید.

عیب 3- سشوار اصلا روشن نمی شود.

علت 3- کلید اصلی خراب است.

رفع عیب 3- یکی از پایه های کلید را از سیمی که بدان متصل است رها نموده و رابط های اهم متر را به پایه های کلید متصل می سازیم. با قطع و وصل کلید عقربه اهم متر منحرف شده و به جای خود باز می گردد. در غیر این صورت کلید خراب است.

اساتید تعمیرکار پاسخگوی سوالات شما در کامنت هستند

عیب 4- سشوار اصلا روشن نمی شود.

علت 4- عیب در خود مدار است.

رفع عیب 4- در این مورد لازم است از مدار نقشه ای تهیه شود و با توجه به شواهد نقشه به تحلیل عیب بپردازیم.

الف- مدار سری است (شکل B1 )

در این مدار خرابی موتور- قطع شدگی دیود های پل- پارگی سیم های رابط- پارگی در المنت، می توانند کل دستگاه را از کار متوقف سازند.

از معایب بزرگ مدار سری، این بود که هر گاه یکی از مصرف کننده ها معیوب شود مدار از کار خواهد افتاد. هر کدام از موارد مذکور را می توان به اهم متر مورد تست قرار داده و قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض نموده تا دستگاه شروع به کار نماید.

ب- مدار از نوع سری- موازی است

با توجه به آن که قسمتی از مدار به درحالت سری و قسمت دیگری موازی بسته شد و هیچ کدام عمل نمی کنند، تنها  و تنها می توان عیب را در دو نقطه دید. یکی فازی که از خروجی کلید به طرف مدار می آید (مشروط بر آن که صحت کار کلید قبلا تست شده باشد) و دیگری نولی که به نقطه وسط المنت وارد می شود. ارتباط این سیم های مدار را توسط اهم متر مورد آزمایش قرار دهید.

ج- مدار موازی است.

عیب این مدار نیز درست مانند حالت (B) در فاز و نول اصلی مدار سشوار است.


تذکر

در سشوار هایی که دارای ترموستات هستند، از آن جا که این قطعه سر راه نول اصلی مدار قرار گرفته، عدم اتصال کنتاکت هایش می تواند مدار را از حیث وجود نول حروم می سازد. قبل از هر عملی، ارتباط کنتاکت های ترموستات را با اهم متر تست نمایید.

عیب 5- المنت داغ می شود اما موتور کار نمی کند.

علت 5- در انواع سشوار می توان علل گوناگونی را نام برد که منجر به این عیب می شوند.

الف) سشوار از نوع موتور یونیورسال و مدار موازی است.

رفع عیب 5- از آنجا که المنت داغ شده اما موتور کار نمی کند، یقین حاصل می شود برق در مدار وجود دارد. ممکن است رابط های نول یا فاز موتور قطع شده باشد. سشوار را به برق وصل کنید، و بسیار سریع (چون المنت در حال داغ شدن است) با ولتمتر وجود برق در دو سر موتور راه مشاهده می کنیم. اگر برق به موتور نمی رسد مورد را بررسی می نماییم. اگر موتور برق دارد اما کار نمی کند پیرو مطالب ارائه شده در مبحث موتورهای الکتریکی عیب یابی و رفع عیب می نماییم.

ب)  قسمت موازی المنت داغ شده اما مدار سری خراب است.

پشتیبانی ما کاملا رایگانِ

رفع عیب 6- از آنجا که مدار سری خراب است، به توضیحات عیب قسمت B مراجعه و محل عیب را شناسایی و برطرف می سازیم.

عیب 7- از سشوار باد سرد خارج می شود.

علت 7- وجود مشکل در المنت

رفع عیب 7- فقط سشوارهایی که دارای موتور 220 ولت موازی با المنت هستند ممکن است دچار این عیب شوند. یا المنت پاره شده و یا رابط های آن با سایر قسمت های مدار دچار عیب شده با اهم متر هر دو مورد را بررسی و عیب را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

 عیب 8- سشوار کاملا کار می کند اما المنت ها قرمز می شوند.

علت 8- نیم سوز شدن موتور.

رفع عیب 8- همانطور که در مباحث قبل گفته شد، مقدار حرارت تولید شده در سشوار با مقدار بادی که توسط موتور ایجاد شده متناسب است. اگرم موتور نیم سوز باشد باد کمتری تولید نموده، در نتیجه حرارت المنت ها سبب داغی بیش از حدشان می شود. از طرفی با نیم سوز شدن موتور، مقاومت معادل مدار سری کاهش می یابد در نتیجه از مدار سری جریان زیادی عبور خواهد کرد که خود یکی از دلایل قرمز شدن المنت ها می باشد.

عیب 9- سشوار کار می کند اما صدای دستگاه زیاد است.

علت 9- زغال موتور یونیورسال بیش از حد کوچک شده است.

رفع عیب 9- اگر سشوار دارای این موتور است، یکی از علل می تواند کوچک شدن زغال ها باشد. موتور را باز کنید و زغال ها و سایر موارد مانند سالم بودن بوش ها و … را بررسی نمایید. اگر مشکل زغال هاست باید تعویض شوند.

عیب 10- سشوار کار می کند اما صدای دستگاه زیاد است.

علت 10- درگیری پروانه فن با بدنه یا سیم ها

رفع عیب 10- بدنه سشوار را باز کنید و سپس سشوار را روشن نمایید.

اگر در این حالت از صدای آن کاسته شود اینگونه نتیجه می شود که پروانه با بدنه درگیر است و این عیب از حرکت موتور ایجاد می گردد. موتور را در محل خودش مستقر نمایید و پیچ های آن را سفت کنید.

گاهی هم بعضی از هادی ها با پروانه فن درگیر می وند هادی ها را در محل خود با بست هایی که تعبیه شده محکم ببندید تا دیگر آزاد نشوند.

عیب 11- سشوار دارای کلید سه حالته است اما در کار موتور تغیری ایجاد نمی شود و همواره با یک سرعت می چرخد.

علت 11- برای پی بردن به علت دو نوع متفاوت سشوار را بررسی می کنیم.

الف)  سشوار از نوع شکل C است.

رفع عیب 11- در این سشوار و بطور عموم سشوارهایی که دو ولتاژ متفاوت موتور با دیود تامین می شود، اتصال کوتاه دیود منجر به بروز عیب می شود. دیود را از مدار خارج و یا یک پایه آن را از مدار جدا نموده و با آوامتر آن را مورد آزمایش قرار دهید. اگر در هر حالت اتصال رابط های آومتر به دیود، عقربه منحرف و مقدار صفر را نشان داد، دیود اتصال کوتاه شده، سریعا آن را تعویض نمایید.

ب) سشوار از نوع شکل (F) است.

رفع عیب 12- اگر در این مدل، کلید اتصالی یابد و یا سیم های متصل به کلید قطع شوند عیب مذکور بوجود خواهد آمد. اگر کلید در تست با آومتر سام است بدون شک سیم های رابط مشکل دارند.

عیب 13- سشوار روشن شده اما پس از چند لحظه خاموش می شود. پس از مدتی مجددا روشن و دوباره ...

علت 13- ترموستات خراب است.

رفع عیب 13- بروز عیب به شکل مذکور تنها می تواند از عملکرد ترموستات ناشی شود. یا صفحه حساس ترموستات خراب شده که به محض گرم شدن عمل می کند و یا موتور نیم سوز شده و نمی تواند گرمای سشوار را به بیرون از سشوار هدایت نماید.

در مورد اولی می توان با متصل نمودن ورودی به خروجی ترموستات آن را از مدار خارج نمود زیرا ترموستات قابل تعویض نیست و برای تعویض آن ناچاریم المنت را نیز تعویض نماییم که مقرون به صرفه نیست.

در مورد دوم حتما باید موتور تعویض شود زیرا حتی اگر ترموستات هم از مدار خارج شود باز المنت ها بیش از حد داغ می شوند.

عیب 14- کلید حرارت اضافی (کلید سی شکل ای) را زده ایم اما در سشوار تغییری ایجاد نشده است.

علت 14- پارگی المنت

رفع عیب 14- ممکن است المنت موازی پاره شده باشد که با اهم متر می توان آن را شناسایی نمود.

عیب 15- کلید حرارت اضافی (کلید سی شکل ای) را زده ایم اما در سشوار تغییری ایجاد نشده است.

علت 15- خرابی کلید

رفع عیب 15- با اهم متر کلید را تست نمایید، در صورت خرابی، آن را تعویض نمایید.

دانلود PDF مقاله تعمیر سشوار

4.7/5 - (24 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • ماشاا. فتح الهی 19 دی 1399

    سلام.
    استاد گرامی ممنون راهنماییهای خوبتون.
    اقا من یه سشوار جانسون دارم ازین فلزی های قدیمی،روشنش که میکنی سرشو که بالا به سمت سقف میگیری سرعت موتورش کم میشه کاملا احساس میکنی ضعیف میشه. بععضی وقتا المنتشم قرمز میشه.
    لطفا راهنماییم کنید
    منتظر پاسختون هستم ممنون

    • مدیر سایت 19 دی 1399

      سلام آقای فتح الهی گرامی
      موتور نیم سوز شده است.
      موتور سشوار را تعویض کنید.

  • احمدی 26 دی 1399

    با سلام
    بنده سشوار 1800w جانسون دارم روشن نمیشه بازش کردم زغالش بسیار کوتاه شده ممکنه از اون باشه یا از اون چیزهایی هست که گفتید؟

  • سعید قادری 4 بهمن 1399

    سلام..اقامن یه سشوارالکترادارم که وقتی کلیدوروی شماره 1-2میزارم اصلا روشن نمیشه اماوقتی روی شماره 3میبرم کامل ودرست شروع به کارمیکنه.میشه بگین علتش چیه وچیکارباید بکنم

    • مدیر سایت 5 بهمن 1399

      سلام آقای قادری
      احتمال داره از کلید باشه.
      کلید را با اهم متر بررسی کنید اگر مشکل داشت.
      کلید را تعویض کنید.

  • سعید قادری 7 بهمن 1399

    سلام ممنونم که جواب سوالم ودادین ..فقط به نظرتون نمیتونه دلیل خاص دیگه ای غیراز کلیدکه فرمودین داسته باشه واسه روشن نشدن روی اون دوشماره…

    • احمد 13 شهریور 1401

      استاد خسته نباشید
      میشود در سشوار با موتور DC باد داغ را از باد سرد جدا کرد

    • احمد 13 شهریور 1401

      استاد خسته نباشید

      میشود در سشوار با موتور DC باد داغ را از باد سرد جدا کرد
      سشوار جانسون با دو کلید سه حالته
      اگر میشود لطفاً راهنمایی کنید
      ممنون میشم

  • سعید قادری 7 بهمن 1399

    سلام استادپس نمیتونه دلیل خاص دیگه ای داشته باشه ..

    • مدیر سایت 26 بهمن 1399

      می تواند داشته باشد باید بررسی شود.

  • یاسمن 17 اسفند 1399

    سلام وقت بخیر. من یه سشوار صنعتی دارمو یه طور جدا از موتور خروجی برد را تست کردم 12 ولت هست. خود موتور با منبع تغذیه کار میکنه. اما وقتی به هم متصل میکنم با اینکه سشوار روشن میشه اما خروجی به موتور صفر هست. میشه راهنمایی بفرمایید؟

  • رضا 15 فروردین 1400

    سلام وقت بخیر من سشوار کایزر دارم کلید یک هیتر رو میزنم گرما نداره اما کلید دور تند رو میزنم گرما داره لطفا راهنمایی کنین ضمنا یک اتصال باعث شد گه اینطوری بشه ممنون

    • سعید 27 آبان 1400

      سلام خسته نباشید سشوار من قبلا دو دور داشت کم زیاد اما الان فقط روی یک دور کار میکند کلید روشن خاموششو تعویض کردم اما باز با یک دور کار میکنه ممنون میشم بگید مشکلش از کجاست

  • زهرا 10 اردیبهشت 1400

    سلام اگر موتور سشوار سورکر مدل ۱۰۰۶ بسوزه،قابل تعمیره یا خیر؟

    • مدیر سایت 11 اردیبهشت 1400

      بله

      • شاهرخ 12 آبان 1402

        درود بر شما توضیحات خوب بود ولی سشوار من ازنوع بابلیس هست همه چیش کار می کنه فقط موقع چرخش در حالت داغ صدا میده وقتی کلید چرخش رو رها می کنی صداش قطع میشه مال چیه ؟؟متشکرم که وقت میزارین اگر جواب رو به ایمیلم بدین ممنون میشم واگر نیاز به تعمیر داره کجا بفرستم خودتون درستش می کنید .؟؟. اصلا لازمه من ارسال‌شده.کنم یا راهکار میدین

        • مدیر سایت 25 آبان 1402

          سلام و عرض ادب شاهرخ عزیز می تونی سشوار را به شرکت ارسال تا متخصصین ما بررسی کنند.

  • امیدوکیلی 28 اردیبهشت 1400

    سلام..خسته نباشید..سشوار جانسون مدل ۱۲۰۰wدارم .میخواستم ی توضیح درباره چگونگی نصب سیمهای کلید سشوار برام توضیح بدید..باتشکر

    • علی بهمنی 4 مرداد 1401

      سلام استاد پشت المنت یه خازن وجود داره موقع باز کردن سشوار یکی از سیم هاش از ته خازن از ریشه قطع شد کارایی خازن چیه و ایا هزینه بالایی داره یا خیر نوع سشوارم مدل پرنسلی ایتالیایی هستش ممنون

  • فاطمه زارع 7 خرداد 1400

    سلام خسته نباشید سشوار جانسون زدم تو برق بوی سوختگی یه مقدار ازش میومد یه کلیداشم سفت شده بود با فشار روشن کردم وقتی کارم‌تموم شد خاموشش کردم‌ولی تو برق بود بعد چند دقیقه دود ازش بلند شد و دهنش اب شد چه اتفاقی افتاده براش؟

    • سعید فتاح نژاد 27 آبان 1400

      با سلام سشوار من الان فقط با یک دور کار میکنه کلید روشن خاموششو عوض کردم اما باز همونجوری هست ممنون میشم علت خرابی و جای خرابی رو بگید

  • Ali.parsa 28 خرداد 1400

    سلام استاد
    سشوار من همه چی ok هست فقط کلید وسط رو پاین میزنم موتور کار نمیکند
    یعنی فقط المنت روشن میشه
    کلید به سمت بالا هم المنت هم موتور کار میکنه
    شاسی بالا رو فشار میدم کلا قطع میکنه ۰
    احتمال داره سیم هارو اشتباه نصب کرده باشم
    چون سیم رو مجبور شدم از نو قل کنم
    ممنون از شما

  • Mansour 25 مرداد 1400

    سلام و عرض ادب.
    سشوار من زیر جایی که زغال قرار داره واشرش لق شده ولی نمیدونم قابل تعویض هست یا نه،میخواستم راهنماییم بفرمایید

  • امین 18 مهر 1400

    با سلام و خسته نباشید
    من برای یک کار هنری نیاز دارم که از باد سردسشوار بدون حتی ذره ای باد
    گرم استفاده کنم
    اکثر سشوارها یکم باد گرم دارند
    خواستم بدونم سشواری میشه خرید که المنتش کامل کار نکنه یا بشه قطعش کرد از مدار؟
    ممنون

  • فاضل 21 آبان 1400

    سلام من ۲تا سشوار دارم یکی جانسون با موتور ۱۲ ولت ۲ کلیده و دیگری مشابه جانسون اما المنت ۶ سیمه
    مشکلم اینه روی دور کند خوب کار میکنن اما روی دور تند که میزنم سرعتشون خیلی کم میشه و المنت زیاد داغ میشه درحدی که میخاد بسوزه
    امکانش هست راهنمایی کنید مشکل از کحاست

  • سعید 27 آبان 1400

    سلام خسته نباشید سشوار من قبلا دو دور داشت کم زیاد اما الان فقط روی یک دور کار میکند کلید روشن خاموششو تعویض کردم اما باز با یک دور کار میکنه ممنون میشم بگید مشکلش از کجاست

  • مسعود 12 دی 1400

    سلام . دوست دارم باز کردن سشوار پرومکس مدل ۷۲۱۰ رایاد بگیرم ۲۱۰۰وات. ممکنه راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم.

  • تورج 5 بهمن 1400

    درود بزرگوار
    کلید سشوار را از کجا تهیه کنیم؟؟؟

    • مدیر سایت 5 بهمن 1400

      سلام تورج جان
      کلید سشوار رو الکتریکی هایی که تعمیرات لوازم خانگی انجام میدن رو دارن.

  • رضا 3 اسفند 1400

    سلام استاد خسته نباشید من یه سشوارصنعتی توسن ۲۰۰۰HC9008 دارم باز کردم المنت عوض کنم الان جای سیمها یادم رفته 5 تا سیم داره بیزحمت میونین کمکم کنین خیلی ممنون میشم سیم قرمزRسفیدK-سیاهK+ابیMrسفیدCX

  • محسن نعمتی 11 شهریور 1401

    سلام، من یک سشوار دارم که در وصل کردن سیمها به کلید مشکل دارم.

  • علی 12 اردیبهشت 1402

    سلام بنده یک سشوار دارم بعضی وقتا قطعه بعضی وقتا روشن میشه دلیلش چی می‌تونه باشه از ترموستات هست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *